Joe & the Juice vil være voksen
Joe & The Juice har været igennem et tumultarisk år med direktørfyring. Det er Thomas Nørøxe, der har taget over efter flere dårlige regnskabsår.
Men nu skal der nye boller på suppen, og det indebærer blandt andet, at Joe & The Juice, der ifølge den administrerende direktør har været en "umoden teenager", nu skal blive en "ansvarlig og voksen borger".
En del af modningen går blandt andet på, at der skal sættes en bremse for udviklingen i nye butikker.
De har i mange år åbnet juicebarer i mange markeder, og der er især satset på det amerikanske, men med en ny strategiplan frem mod 2025 skal det nu en smule ned i tempo.
- Vi skal vokse, men det skal ske med sikkerhedsselen på. Vi voksede for meget og for hurtigt på et tidspunkt. Der er betalt dyre lærepenge. Vi har lært, at vi ikke skal åbne for mange barer i det enkelte marked inden for kort tid, siger Thomas Nørøxe til Finans.
Derfor skal væksten nu være mere kontrolleret, og det indebærer blandt andet, at der primært bliver satset på det europæiske marked i 2022, det amerikanske marked året efter og derefter i Mellemøsten. Efter planen skal der således i 2025 være en fordobling fra de nuværende 300 juicebarer.
I øvrigt melder strategiplanen frem mod 2025, at omsætningen årligt skal vokse med 20 procent, så den i 2025 rammer 2 milliarder.